sobota, 12 marca 2016

W kuchni,też znajdziesz coś dla piękna swoich włosów

Moje domowe sposoby na przeproteinowane włosy

1.Drożdże to cenne dla włosów źródło witamin z grupy B, między innymi B6, której niedobór w organizmie skutkuje uporczywym wypadaniem włosów. Poza tym, stanowią one również bogactwo aminokwasów – składników niezwykle ważnych dla kondycji włosów. Związki te wbudowują się w ubytki zlokalizowane w obrębie struktury łodygi włosa, a tym samym redukują ich szorstkość.
Regularne stosowanie maseczki z drożdży może znacząco poprawić wygląd i kondycję włosów. Zabieg ten przyczyni się również do redukcji problemu związanego z ich wypadaniem. Ja właśnie zaczęłam moją przygodę z drożdżami.Można je również pić ale ja wolę pierwszą opcje w formie odżywki.Jest również bardzo dobra na cerę i jak mi pozostaje jakaś resztka,to stosuje jako maseczkę na twarz.Twarz jest po niej tak ładnie nawilżona i gładka.Polecam zwłaszcza osobom z problemami cery(trądzik).
Domowa maseczka z drożdży i mleka na włosy i cerę
- 1/2 szklanki mleka
- 1/2 kostki drożdży
Mleko podgrzewam i mieszam z drożdżami,po ostygnięciu nakładam na włosy, na to foliowy czepek i ręcznik. Zmywam po 30-60 minut.Jedyne,co mnie tak bardzo denerwuje,to intensywny zapach drożdży,którego nie mogę znieść,no ale czego się nie zrobi dla piękna.
 





2.JAJKA.
Dlaczego jajka stawiam na pierwszym miejscu??Surowe jajka są najlepszym naturalnym produktem, który może przysłużyć się dobrej kondycji naszych włosów. Żółtko jajka bogate jest w tłuszcze, natomiast białko naturalnie nawilża. Ponadto zawiera enzymy, które pomagają w walce z przetłuszczającymi się włosami.

Przygotowanie: Całego jajka powinny używać osoby z normalnymi włosami, samego białka osoby z problemem przetłuszczania się , natomiast samego żółtka - osoby o włosach suchych i łamliwych. W zależności od tego jak długie są twoje włosy przygotuj mieszankę jajek w ilości około połowy szklanki. Wetrzyj je we włosy i pozostaw na około 20 minut. Zmyj je chłodna wodą i szamponem. Całe jajka i same żółtka stosuj raz w miesiącu. Jeśli wybrałaś kurację samymi białkami - powtarzaj ją co dwa tygodnie.

3.OLEJ i CYTRYNA najlepsze do walki z łupieżem.

Przygotowanie: Wymieszaj 2 łyżki soku z cytryny, 2 łyżki oliwy z oliwek oraz 2 łyżki wody. Wmasuj maseczkę w skórę głowy i nakryj folią. Po 30 minutach umyj włosy szamponem.

-Trzecim moim wybranym składnikiem jest MIÓD na przesuszone włosy.

Przygotowanie:Około pół szklanki miodu wmasuj w wilgotne włosy i odczekaj 30 minut. Możesz dodać też 1 lub 2 łyżki stołowe oliwy dla ułatwienia aplikacji gęstego miodu.

4.ŚMIETANA BĄDŹ JOGURT NATURALNY.
Kwas mlekowy dobrze i delikatnie oczyszcza włosy, zaś tłuszcz zawarty w mleku świetnie nawilży nasze włosy

Przygotowanie:Pół szklanki kwaśnej śmietany lub jogurtu nałóż na wilgotne włosy i pozostaw na 30 minut,po czym zmyj ciepłą wodą na przemian z zimną,a na końcu umyj delikatnym szamponem(np.Baby Dream).

5.PIWO.
Piwo zawiera dużą ilość drożdży, które dodają naszym włosom witalności.

Przygotowanie:Do pół szklanki piwa dodajemy łyżkę oliwy oraz 1 całe jajko,po czym nakładamy na włosy na 20-30 minut i spłukujemy letnią wodą.

6.Kokosowa pielęgnacja!! Muszę przyznać,że o wpływie mleka kokosowego,wyczytałam na stronie wizaz.pl,dziewczyny opisywały swoje przygody z tym produktem,każda miała inne zdanie na ten temat oraz inny sposób użycia.Jedne opisywały,że stosują w formie płukanki,drugie,że rozcieńczają z szamponem,bądź odżywką,pomysłów było mnóstwo.Najważniejsze porady od dziewczyn,to zwracanie uwagi na skład mleczka,czytanie etykiety,ja jednak nie miałam tego problemu,ponieważ mleczko zrobiłam sama,tutaj podaje link do przepisu na domowe mleko kokosowe Klik Dziś chciałabym Wam pokazać jak zadziałało na moje włosy.Nie chciałam nakładać samego mleka,wiec rozcieńczyłam z olejkiem aloesowym(Klik),co było dobrym wyborem.Zastosowałam mieszankę zaraz po umyciu głowy i lekkim osuszeniu ręcznikiem,następnie wmasowałam w skórę głowy i mniejszą już ilość po długości włosów,dlaczego mniejszą ilość?ponieważ konsystencja wychodzi bardzo rzadka,więc i tak spłynie nam po włosach,a po co nam strugi mleka na szyi , i tak trzymałam związane w koczek,schowane pod folię przez godzinę,po czym spłukałam letnią wodą.Kolejne pozytywne zaskoczenie,moje włosy są miękkie w dotyku,nawilżone,błyszczące i dociążone,pięknie lśnią.Poniżej podaje potrzebne produkty oraz proporcje:
- 6 łyżek stołowych mleka (delikatnie podgrzałam)
-1 łyżeczka olejku aloesowego(nie przesadźcie z ilością,by nie przetłuścić włosów)
- malutka miseczka
- Folia spożywcza
Włosy na zdjęciu,są jeszcze delikatnie mokre




Zdjęcie użytkownika Hair is my life. 




















7.Siemię lniane wykorzystywane jest w dwóch dziedzinach: w medycynie oraz kosmetyce. Ja jednak chciałabym się skupić na dziedzinie kosmetyki, wpływie siemienia na nasze włosy. W kosmetyce wykorzystuje się właściwości odżywcze siemienia do masek na skórę, w tym na skórę głowy, aby ją nawilżyć. Używam tej maski w formie żelu,żel szczelnie pokrywa włosy i je wygładza. Nadaje włosom miękkość i nawilżenie oraz jedwabistą gładkość. Sięgam po żel,tylko wtedy,kiedy widzę,że moja kondycja włosów uległa zmianie,kiedy mam przesuszone włosy,zazwyczaj po jakimś źle dobranym kosmetyku.Aaaa...!!! o czym zapomniałam Wam napisać,po dłuższym stosowaniu możecie się spodziewać wysypu Baby Hair!
Zrobienie takiej maski jest genialnie proste.Poniżej przedstawiam Wam krok po kroku.

Do małego rondelka wlewam szklankę wody i doprowadzam do wrzenia,następnie wrzucam na wrzącą już wodę ok.3 łyżek stołowych siemienia i tak gotuje 5-6 minut do powstania gęstej konsystencji,po czym odcedzam na siteczku o bardzo drobnych oczkach,pamiętajcie żeby nie wyrzucać resztek ziaren,możecie je wykorzystać nakładając na twarz w formie maski .Po wystygnięciu wcieram w skórę głowy oraz długość włosów i nakładam na to czepek bądź folię na 30 do 60 minut,po czym bardzo dobrze spłukuje. 









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję,że odwiedziłaś/eś mojego bloga.Dziękuję za każdy dodany komentarz.Będę jeszcze bardziej wdzięczna,jeśli dodasz mnie do obserwacji i będziesz ze mną na bieżąco.Ja również zajrzę do Ciebie!!